Medewerker aan het woord

 

Om een beeld te geven hoe het is om bij Staatvandienst te werken, stelden we Bódy Krommendijk, medewerker Shared Service Center,
een vijftal vragen:

Hoe ben je in contact gekomen met Staatvandienst? Bódy Krommendijk

Via het werving & selectiebureau Moedigh ben ik bij Staatvandienst terechtgekomen. Jorieke, consultant bij Moedigh, heeft een goed en realistisch beeld van de organisatie geschetst.

Zij heeft aangegeven hoe het is om bij Staatvandienst te werken en hoe de mensen zijn. Daardoor had ik een goed beeld van de organisatie en kon ik een weloverwogen keuze maken voor de overstap.

Waarom heb je gekozen voor Staatvandienst?

In Deventer had ik al over Staatvandienst gehoord.  Dat het zo’n leuk bedrijf is met leuke mensen en waar ook ruimte is om een feestje te vieren. Dat blijkt ook écht waar!

De mensen die hier werken zijn oprecht geïnteresseerd in de ander en willen je waar nodig helpen. En wat ik heel belangrijk vind: de collega’s zijn vrolijk.
Bij Staatvandienst had ik al snel het gevoel: hier ben ik op mijn plek, hier wil ik de komende jaren mijn loopbaan voortzetten!

Wat geeft jou energie in het werk?

Ik krijg energie van het werken in een leuk en gezellig team met fijne collega’s. Er zit veel variatie in werkzaamheden en ik krijg de ruimte om mezelf te ontwikkelen. Mijn leidinggevende, Jeannette Hagman, stuurt waar nodig bij. Maar zij laat vooral het team eerst zelf nadenken en overleggen hoe taken worden aangepakt en verdeeld!

Wat mij aan de start van de dag energie geeft is dat ik iedere dag op de fiets naar m’n werk ga! Heerlijk fietsen door het mooie Deventer, fris op je werk aankomen en vol energie aan de slag!

Wat kenmerkt de mensen in het Shared Service Center?

Mijn collega’s in het team zijn een beetje eigenzinnig, (hierop zijn we geselecteerd 😉 ), behulpzaam, hebben humor, ze zijn uniek en zorgzaam.
Ik kan in het team echt mezelf zijn; dit draagt voor mij bij aan mijn werkplezier.

Welke kwaliteiten zijn belangrijk volgens jou? 

Als medewerker Shared Service Center is het belangrijk dat je dienstverlenend bent en zo nodig telefonisch je charmes in de strijd kunt gooien.
Daarbij duidelijk kunnen zijn in wat wel en niet kan, meedenken met en oplossingen kunnen aandragen richting onze consultants. Uiteraard altijd rekening houdend met de gestelde richtlijnen en het beleid.
Soms moet je meters maken, terwijl het volgende moment juist je analytisch vermogen belangrijk is. Kortom, je moet flexibel zijn en kunnen schakelen tussen de verschillende werkzaamheden.
Dat maakt mijn functie juist zo leuk, het is heel afwisselend werk in een mooi team.

Er zit veel variatie in werkzaamheden en ik krijg de ruimte om mezelf te ontwikkelen. Ik kan echt mezelf zijn in het team; dit draagt voor mij bij aan mijn werkplezier.

 

 

Zie je geen passende functie, maar wil je wel bij ons werken?
Stuur dan een open sollicitatie en misschien zijn we wel een gouden match!